Karriär

Här lägger vi löpande upp lediga tjänster.

Publicerad 2024-09-27

Redovisningsekonom

Vi på High Estate söker nu en engagerad och noggrann redovisningsekonom för att stärka vårt team! 

High Estate erbjuder Sveriges mäklare ett effektivt mäklarsystem och möjlighet att outsourca delar av de administrativa delarna av försäljningsprocessen till vårt erfarna backoffice team. 

Vi vill hjälpa mäklare att förbättra sitt att arbeta och börja leverera en bättre upplevelse till sina kunder. 

Våra huvudägare idag är bolaget Neqst, ett investmentbolag med fokus på att investera i Nordiska IT och teknikbolag. De är långsiktiga och välfinansierade och borgar för en trygghet för vårt bolag. Du kommer att ingå i en inspirerande miljö, med duktiga och kreativa kollegor, där du kommer att spela en central roll med stor inverkan på både hur vi bygger vårt företag och produkt framåt! 

På jobbet samarbetar vi för att nå våra mål – och samtidigt vill ha roligt tillsammans! Även om vi älskar vårt arbete älskar vi fortfarande vårt kaffe, att ha lagaktiviteter eller kanske en drink eller två efter jobbet. 

Om du letar efter en nystart i mäklarbranschen och vill vara en del av ett spännande bolags tillväxtresa, då är detta en fantastisk möjlighet för dig! 

High Estate letar efter en redovisningsekonom för att förstärka vårt Back-Office team som idag består av 6 mäklare på huvudkontoret i Göteborg 

Som en tidigare del av Hemverket har vi gedigen erfarenhet i bagaget och starka investerare i ryggen. Vårt kontor finns i centrala Göteborg och från den 14e våningen i Läppstiftet är utsikten fantastisk. Bolaget är under uppbyggnad men har redan kunder motsvarande cirka 1 000 fastighetsaffärer per år.

Våra huvudägare idag är bolaget Neqst, ett investmentbolag med fokus på att investera i Nordiska IT och teknikbolag. De är långsiktiga och välfinansierade och borgar för en trygghet för vårt bolag. Du kommer att ingå i en inspirerande miljö, med duktiga och kreativa kollegor, där du kommer att spela en central roll med stor inverkan på både hur vi bygger vårt företag och produkt framåt!

Vi söker nu en erfaren Frontend Utvecklare som vill ta fullt ägandeskap för High Estates framtida gränssnitt och Frontend-struktur. Här får du en unik möjlighet att komma in i ett tidigt skede och sätta din egen prägel.

Arbetsbeskrivning redovisningsekonom

Rollen som redovisningsekonom innebär ett helhetsansvar för den operativa redovisningen där du arbetar ax till limpa, alltså allt från fakturering och avstämningar till bokslut och rapportering. Kombinationen av ”högt och lågt” betyder att du dels måste ha avancerad redovisningskompetens, men också kunna hugga i och beta av enklare kontorsgöromål, så som post och arkivering.   

Som redovisningsansvarig ingår även att du dagligen utvärderar redovisningsprocessen och därefter utvecklar och förbättrar arbetssätt och rutiner. Du kommer att bistå vid budget- och prognosarbete, samt analysera bolagets intäkter och utgifter. 

Som redovisningsekonom hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa en effektiv och korrekt ekonomisk hantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta: 

  • Löpande bokföring och redovisning.  
  • Moms- och skattredovisning.
  • Månads- och årsbokslut.
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Betalningar
  • Fakturering
  • Administrativa uppgifter
  • Rapportering
  • Delaktig i budget och prognosarbete
  • Provisionsberäkningar
  • Löneadministration
  • Utveckla och förbättrar redovisningsprocessen.
  • Avstämning av verifikationskonton och bankkonton
  • Kvitto-, utläggs, körjournals och reseräkningsredovisning
  • Övriga administrativa uppgifter 

Kvalifikationer

Vi söker dig som: 

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, med inriktning mot redovisning.
  • Har minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom.
  • Har goda kunskaper i bokföring och erfarenhet av att arbeta med bokslut.
  • Är van vid att arbeta i ekonomisystem och har goda kunskaper i Excel.
  • Erfarenhet av att jobba med Power BI är meriterande
  • Har goda kunskaper i löneadministration.
  • Är strukturerad, noggrann och har en stark känsla för detaljer.
  • Har en förmåga att arbeta självständigt men också trivs i en samarbetsinriktad miljö.
  • Erfarenhet från mäklarbranschen är meriterande men inget krav. 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som verkligen vill vara med på vår resa. Du drivs av nya utmaningar och vill bidra till att skapa High Estates framtid.  Du sätter stolthet i vårt erbjudande och i att leverera på spets. Du är prestigelös och aldrig rädd för att hugga i. Du är ansvarstagande, tar initiativ och trivs med att arbeta självständigt. 

Vi ser gärna att du är analytisk och lösningsorienterad, med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är också serviceinriktad, med en vilja att bidra till verksamhetens framgång. Din positiva inställning och engagemang gör att du har lätt att samarbeta med andra och skapa förtroende hos dina kollegor. 

Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen att ansöka med CV och personligt brev. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!  

Omfattning:
Heltid

Varaktighet:
Tillsvidare

Antal platser:
1

Lön:
Fast månads- vecko- eller timlön

I den här rekryteringen samarbetar vi med Koncept HR.

Ansök HÄR.

Vi tar inte emot ansökningar via E-post.

 

Vi gör löpande urval så ansök gärna redan idag!

Publicerad 2024-09-11

Lead Frontend Developer

Om High Estate

High Estates resa började våren 2022 med ambitionen att förändra förutsättningarna för fastighetsmäklare över hela Sverige. Vårt mål är att utmana branschen och vi erbjuder mäklare ett helt nytt sätt att arbeta. Vi har utvecklat en modell där hela kedjan i en bostadsförsäljning, från generering av leads till avslutat uppdrag, går genom vårt system.

Som en tidigare del av Hemverket har vi gedigen erfarenhet i bagaget och starka investerare i ryggen. Vårt kontor finns i centrala Göteborg och från den 14e våningen i Läppstiftet är utsikten fantastisk. Bolaget är under uppbyggnad men har redan kunder motsvarande cirka 1 000 fastighetsaffärer per år.

Våra huvudägare idag är bolaget Neqst, ett investmentbolag med fokus på att investera i Nordiska IT och teknikbolag. De är långsiktiga och välfinansierade och borgar för en trygghet för vårt bolag. Du kommer att ingå i en inspirerande miljö, med duktiga och kreativa kollegor, där du kommer att spela en central roll med stor inverkan på både hur vi bygger vårt företag och produkt framåt!

Vi söker nu en erfaren Frontend Utvecklare som vill ta fullt ägandeskap för High Estates framtida gränssnitt och Frontend-struktur. Här får du en unik möjlighet att komma in i ett tidigt skede och sätta din egen prägel.

Rollen

Som Lead Frontend Developer på High Estate kommer du att ha en central roll i att forma framtidens fastighetsmäklarsystem. Du kommer att vara med och driva utvecklingen av vårt befintliga system, med fokus på att skapa en modern, skalbar och användarvänlig plattform. I rollen kommer du att:

  • Utveckla nya funktioner, införa ny teknik och refaktorera kodbasen för att göra systemet mer skalbart och anpassat för en växande kundbas.
  • Designa intuitiva gränssnitt med fokus på UX/UI för att förbättra och underlätta både för våra kunder och interna användare.
  • Implementera nya tjänster och funktioner för att möta externa och interna behov.

Du kommer att ha tätt samarbete med vår CTO, Robert, och bli en nyckelperson i IT-teamet, som idag består av fem personer. Vår tech-stack består bland annat av PHP, JavaScript och MySQL.

Om dig

För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 5+ års erfarenhet av JavaScript-utveckling i moderna miljöer. Du har en bred teknisk bakgrund och har varit delaktig i uppbyggnad av system från grunden samt varit involverad i arkitektoniska frågor. Det är även meriterande om du har erfarenhet av:

  • PHP, WordPress, MySQL och Linux.
  • SEO och Google Analytics

Vidare har du en god samarbetsförmåga samt en god förmåga att på egna initiativ driva tekniska idéer och lösningar. Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt, är en förutsättning för rollen.

I denna rekrytering samarbetar vi med Ants.se.

Ansök HÄR.

Vi tar inte emot ansökningar via E-post.

 

Vi gör löpande urval så ansök gärna redan idag!

Omfattning:
Heltid

Varaktighet:
Tillsvidare

Antal platser:
1

Lön:
Fast månads- vecko- eller timlön

I den här rekryteringen samarbetar vi med Ants.se.

Ansök HÄR.

Vi tar inte emot ansökningar via E-post.

 

Vi gör löpande urval så ansök gärna redan idag!

Publicerad 2024-09-10

Försäljningskoordinator / Mäklare

Om High Estate

High Estate erbjuder Sveriges mäklare ett effektivt mäklarsystem och möjlighet att outsourca delar av de administrativa delarna av försäljningsprocessen till vårt erfarna backoffice team.

Vi vill hjälpa mäklare att förbättra sitt att arbeta och börja leverera en bättre upplevelse till sina kunder.

Våra huvudägare idag är bolaget Neqst, ett investmentbolag med fokus på att investera i Nordiska IT och teknikbolag. De är långsiktiga och välfinansierade och borgar för en trygghet för vårt bolag. Du kommer att ingå i en inspirerande miljö, med duktiga och kreativa kollegor, där du kommer att spela en central roll med stor inverkan på både hur vi bygger vårt företag och produkt framåt!

På jobbet samarbetar vi för att nå våra mål – och samtidigt vill ha roligt tillsammans! Även om vi älskar vårt arbete älskar vi fortfarande vårt kaffe, att ha lagaktiviteter eller kanske en drink eller två efter jobbet.

Om du letar efter en nystart i mäklarbranschen och vill vara en del av ett spännande bolags tillväxtresa, då är detta en fantastisk möjlighet för dig!

 

High Estate letar efter en administrativ fastighetsmäklare för att förstärka vårt Back-Office team som idag består av 6 mäklare på huvudkontoret i Göteborg.

Vad du kommer att göra som Försäljningskoordinator:

Som försäljningskoordinator på HighEstate
arbetar man i team där man tillsammans hjälps åt med dagens uppgifter. 
Som koordinator jobbar du nära en ansvarig fasighetsmäklare hos någon av
bolagets mäklarkunder och blir ansvarig för flera delar av den administrativa
processen. Du ansvarar bland annat för att hålla tidsplan och samla in data om
de objekt du handlägger.

Arbetet delas in i 3 olika processer
(Uppstart, Avslut och Tillträde) där man oftast jobbar inom en del och  blir
specialist på den processen.

I rollen ingår bland annat följande arbetsmoment:

Telefonmöte – Under telefonmötet samlas information in inför annonsen (skick, utrustning, 
renoveringar mm) samt en avstämning av kundens tidsplan.

Granskning – Annonser granskas innan de skickas till kund + mäklare för
publicering. Här stämmer man av den löpande texten i annonsen samt att underlag från fastighetsutdrag, bostadsrättsförening med mera stämmer.

Kontraktshandlingar – upprättar och förbereder kontraktshandlingar inför en kontraktsskrivning.

Hantering av tillträde – vilket innebär registrering av ärenden i Tambur, bokningsförfrågningar till banken, avstämningar av bokningar och tillträdeshandlingar samt hantering kvitton, lagfartsansökningar osv.

Support och kundservice – mot bolagets mäklarkunder via telefon och e-post.

Mailhantering – vilket kan innebära hantering av dokument inför uppstart, korrigeringar på annonser eller frågor under processen. Även bilder, planritningar och dokument från föreningar, myndigheter osv inkommer här.  

Posthantering – Posten sorteras, skannas och fördelas till Uppstart, Avslut, tillträde och övrig ekonomipost.

Vad letar vi efter?

För att passa för denna roll har du en bakgrund som mäklare. Förmåga att obehindrat uttrycka dig i tal och skrift är ett måste. Du skall gilla kundkontakter och ha lätt för att hålla många processer igång samtidigt och gilla administrativt arbete.

 

Du trivs med kundkontakter och med att hjälpa kunder. Du skall ha en god IT kunskap och obehindrat kunna jobba i exempelvis Officepaketet. Vi ser att du har ett högt driv, löser problem och når resultat, samtidigt som du värdesätter teamwork.

Dessutom ser vi gärna att du har/är:

  • Akademisk utbildning – fastighetsmäklare
  • Utmärkta kommunikationskunskaper
  • Noggrann
  • Stresstålig
  • Positiv

Om du brinner för kundservice, blir motiverad av att jobba i ett team och vill växa din karriär i superhastighet – då är det här platsen för dig!

 

I den här rekryteringen samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR.

Du kan ställa frågor om tjänsten till henne på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via E-post.

 

Vi gör löpande urval så ansök gärna redan idag!

Omfattning:
Heltid

Varaktighet:
Tillsvidare

Antal platser:
1

Lön:
Fast månads- vecko- eller timlön

I den här rekryteringen samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR.

Du kan ställa frågor om tjänsten till henne på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via E-post.

Vi gör löpande urval så ansök gärna redan idag!

We simplify everyday life for real estate agents
© 2024 High Estate AB

Nyhetsbrev

Ja tack, jag vill få nyheter och erbjudanen från High Estate.

Kul att du vill veta mer om oss!

Lämna dina uppgifter, vi kontaktar dig så snart vi kan.