Effektivisera din mäklartillvaro med 
High Estate

High Estates smarta mäklarsystem är skapat för att förenkla din vardag. Med en mobilanpassad plattform som samlar hemsida, budgivning och kundhantering i ett, får du full kontroll – var du än är. Kombinera det med våra professionella backoffice-tjänster och du frigör tid till det som verkligen räknas: relationen med kunden. Betala bara per affär – inget krångel, bara resultat.

Så här ser stegen ut i vår standardprocess

Vi har delat upp mäklarprocessen i fem huvudsteg där High Estate kan erbjuda effektiva tjänster och lösningar

  • Telefonmöten som vi använder som underlag för att skapa annonstexter.
  • Vi bokar och administrerar fotografering och hämtar in planritning.
  • Vi ordnar datainsamling av bland annat driftskostnader, mäklarbild, fastighetsutdrag, pantkontroller mm.
  • Vi granskar annonsen och skickar den till ansvarig mäklare för kontroll innan publicering.
  • Vi svarar i telefon och registrerar spekulanter under kontorstid.
  • Via svarstjänst kan vi erbjuda telefontjänst även utanför ordinarie kontorstid.
  • Vi registrerar alla spekulanter som mailat angående en bostad, på så vis skapar vi ett skarpt kundregister till varje försäljning.
  • Avstämningar inför kontrakt, vi hämtar mäklarbild och fastighetsutdrag och utför pantkontroller..
  • Vi upprättar kontrakt och skickar till ansvarig mäklare.
  • Vi kan hantera handpenning via mäklarens klientmedelskonto med avstämning förbehåll och villkor.
  • Vi skapar kvittenser och underlag för bokföring.
  • Bokar tillträde, stämmer av underlag och lägger upp ärendet i Tambur.
  • Upprättar handlingar och utför tillträdet på distans om ansvarig mäklare vill det.
  • Vi skapar kvittenser, mäklarjournal och sköter arkivering.

Vi utgår från två paket beroende på ert behov

Tjänstebeskrivning

High Estate Core

Genom att arbeta i vårt eget smarta och egenutvecklade mäklarsystem kan du tryggt överlåta det administrativa till vårt erfarna team av mäklare och assistenter.
Systemet är byggt av mäklare – för mäklare – och har redan använts i över 25 000 affärer. Det är inte bara effektivt, utan också i ständig utveckling för att möta branschens krav och dina behov som mäklare.

Tjänstebeskrivning

High Estate Remote

För mäklarföretag som vill behålla sitt eget system – men ändå effektivisera vardagen – erbjuder vi en flexibel assistenttjänst på distans. Vi arbetar direkt i ert befintliga mäklarsystem och tar hand om hela, eller delar av, den administrativa förmedlingsprocessen. Med vårt erfarna team som stöd frigörs värdefull tid för både enskilda mäklare och hela kontoret – utan att tumma på kvalitet eller kontroll.

Kul att du vill veta mer om oss!

Lämna dina uppgifter, vi kontaktar dig så snart vi kan.

Nyhetsbrev

Ja tack, jag vill få nyheter och erbjudanen från High Estate.