Backoffice –mäklarassistans med High Estate
När vi hjälper dig med delar av förmedlingsuppdraget så hanterar vårt erfarna BackOffice-team de administrativa momenten i bostadsförsäljningen. Lite som en fabrik, utan ledtid mellan momenten.
Öka er effektivitet med upp till 50%
Som mäklare spenderar du förmodligen flera timmar i veckan på administrativt arbete – helt i onödan. Genom att låta oss ta över delar av förmedlingsuppdraget får du mer tid över att vårda dina kundrelationer, hålla i visningar och bearbeta nyfikna spekulanter. Du blir helt enkelt en mer närvarande och tillgänglig mäklare – och dina kunder kommer tacka dig.
Vad innebär ett backoffice från High Estate?
Rent praktiskt innebär ett backoffice från High Estate att du får tillgång till ett helt team av nya kollegor som hjälper dig lyckas med dina försäljningar.
Vårat team av experter består av erfarna fastighetsmäklare, mäklarassistenter och IT-utvecklare som arbetar med att säkerställa alla viktiga administrativa steg från ny kund till genomfört tillträde. Vi tar hand om bakgrundsprocesserna så att du som mäklare får mer tid över att spendera där den behövs bäst.
Alla byråer är unika – därför anpassar vi uppdraget därefter
I vår standardleverans ingår alla stegen i mäklarprocessen men du väljer själv vad ni behöver hjälp med – Bygg ditt eget High Estate med Pick & Pay.
Så här ser stegen ut i vår standardprocess
Vi har delat upp mäklarprocessen i fem huvudsteg där High Estate kan erbjuda effektiva tjänster och lösningar.
1. Uppstart
Kringtjänster: Styling Besiktning
- Telefonmöten som vi använder som underlag för att skapa annonstexter.
- Vi bokar och administrerar fotografering och hämtar in planritning.
- Vi ordnar datainsamling av bland annat driftskostnader, mäklarbild, fastighetsutdrag, pantkontroller mm.
- Vi granskar annonsen och skickar den till ansvarig mäklare för kontroll innan publicering.
2. Pågående försäljning
Kringtjänster: Lånelöfte
- Vi svarar i telefon och registrerar spekulanter under kontorstid.
- Via svarstjänst kan vi erbjuda telefontjänst även utanför ordinarie kontorstid.
- Vi registrerar alla spekulanter som mailat angående en bostad, på så vis skapar vi ett skarpt kundregister till varje försäljning.
3. Avslut
Kringtjänster: Finansiering
- Avstämningar inför kontrakt, vi hämtar mäklarbild och fastighetsutdrag och utför pantkontroller..
- Vi upprättar kontrakt och skickar till ansvarig mäklare.
4. Handpenning
Kringtjänster: Besiktning
- Vi kan hantera handpenning via mäklarens klientmedelskonto med avstämning förbehåll och villkor.
- Vi skapar kvittenser och underlag för bokföring.
5. Tillträde
Kringtjänster: Försäkring Elavtal Bredband
- Bokar tillträde, stämmer av underlag och lägger upp ärendet i Tambur.
- Upprättar handlingar och utför tillträdet på distans om ansvarig mäklare vill det.
- Vi skapar kvittenser, mäklarjournal och sköter arkivering.
Vår affärsmodell är enkel.
Pick & Pay.
Vår affärsmodell är både enkel och flexibel. Våra anslutna mäklare betalar ett fast pris per förmedling och inget mer. Vi kallar det Pick & Pay, och priset beror på hur många arbetsmoment vi får sköta åt er. När vi startar upp ett samarbete gör vi tillsammans en behovsanalys av er verksamhet vilken sedan lägger grunden för förmedlingskostnaden.
Gör en preliminär behovsanalys
Vårat backoffice team
Marie Nord
Reg. Fastighetsmäklare
Sarah Westerlind
Reg. Fastighetsmäklare
Malin Alingström
Reg. Fastighetsmäklare
Team Leader Operations
[email protected]
Anna-Karin Georgsson
Reg. Fastighetsmäklare
Operations
[email protected]
Emilia Karlstam
Reg. Fastighetsmäklare
Operations
[email protected]
Lisa Berthelsen
Reg. Fastighetsmäklare
Operations
[email protected]
Johanna Granberg
Mäklarassistent
Operations
[email protected]
Therese Henriksson
Mäklarassistent
Operations
[email protected]