Karriär

Här lägger vi löpande upp lediga tjänster.

Publicerad 2024-03-28

Account Manager / Mäklare

Om High Estate

High Estate erbjuder Sveriges mäklare ett effektivt mäklarsystem och möjlighet att outsourca delar av de administrativa delarna av försäljningsprocessen till vårt Backoffice team.

Vi vill hjälpa mäklare att förändra hur de arbetar och börja leverera en bättre upplevelse till sina kunder.

Våra huvudägare idag är bolaget Neqst ett investmentbolag med fokus på att investera i Nordiska IT och teknikbolag. De är långsiktiga och välfinansierade och borgar för en trygghet för vårt bolag. Du kommer att ingå i en inspirerande miljö, med duktiga och kreativa kollegor, där du kommer att spela en central roll med stor inverkan på både hur vi bygger vårt företag och produkt framåt!

Du kommer att befinna dig i en blomstrande kultur, där vi samarbetar för att nå våra mål – och samtidigt vill ha roligt tillsammans! Även om vi älskar vårt arbete älskar vi fortfarande vårt kaffe, att ha lagaktiviteter eller kanske en drink eller två efter jobbet.

Om du letar efter en nystart i mäklarbranschen och vill vara en del av ett spännande bolags tillväxtresa, då är detta en fantastisk möjlighet för dig att ta nästa steg i din karriär!

High Estate letar efter en person med passion och intresse för försäljning och som är eller har varit fastighetsmäklare men som nu vill ta nästa steg i sin karriär.

Vad du kommer att göra som Account manager:

Som Account Manager på High Estate så har man en nyckelroll i att förvärva och förvalta de företagets kunder. Rollen är en senior försäljningsroll där man förväntas bygga upp en portfölj med kunder och sedan förvalta den. Den kundvårdande delen av rollen kommer med tiden bli allt viktigare. För rätt person så förväntar vi oss en fortsatt utveckling inom bolaget.

 

I rollen ingår bland annat följande arbetsmoment:

  • Prospektera, boka, genomföra och följa upp egna försäljningsmöten.
  • Planering och uppföljning av budget och prognoser gällande försäljning.
  • Utveckling och effektivisering av arbetet inom försäljning.
  • I samarbete med VD och kollegor i försäljningsteamet följa upp hur försäljningen går.
  • Rapportering till VD

Du ansvarar för:

  • att följa budget och säkerställa intäkter i linje med de målsättningar som bolaget har för rollen.
  • delaktig i att utveckla bolagets försäljningsarbete och även vara delaktig i företagets strävan om att skapa ett försäljningsteam på bolaget.
  • att optimera samarbetet med betalande kunder och tillsammans med Operations och CSM säkerställa att försäljningsorganisationen har rätt produkter

För att passa bra för rollen tror vi att du är:

En resultatinriktad och erfaren professionell person med djup passion för försäljning och en dokumenterad förmåga att leverera intäkter i linje med och över förväntningar.

Du har flera år bakom dig som fastighetsmäklare eller leverantör till fastighetsmäklarbranschen och därför ett stort kontaktnät i branschen.

I rollen som Account Manager på High Estate får du en möjlighet att kombinera dina erfarenheter från mäklarbranschen och dina försäljningskunskaper och för rätt person kommer detta innebära en unik och mycket spännande karriärmöjlighet. 

 

Dessutom ser vi gärna att du har:
Försäljningsexpertis: Gedigen erfarenhet av försäljning med bevisad förmåga att nå och överträffa försäljningsmål med samtidig bibehåller hög kundnöjdhet.

Strategiskt nätverkande: Omfattande kontaktnät inom mäklarbranschen, byggt genom antingen mäklarrollen eller som säljare med mäklarföretag som kunder, är en värdefull tillgång för att skapa affärsrelationer och driva framgångsrika affärsmöjligheter.

Utveckling och Innovation: I rollen som Account Manager strävar du alltid efter att säkerställa att vårt erbjudande och våra tjänster kontinuerligt utvecklas och förbättras för att bibehålla vår position som marknadsledande.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR.
Du kan ställa frågor om tjänsten till henne på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via E-post.

Vi gör löpande urval så ansök gärna redan idag!

Omfattning:
Heltid

Varaktighet:
Tillsvidare

Antal platser:
1

Lön:
Månadslön

I den här rekryteringen samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR.

Du kan ställa frågor om tjänsten till henne på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via E-post.

Vi gör löpande urval så ansök gärna redan idag!

Publicerad 2024-03-10

Försäljningskoordinator / Mäklare

Om High Estate

High Estate erbjuder Sveriges mäklare ett effektivt mäklarsystem och möjlighet att outsourca delar av de administrativa delarna av försäljningsprocessen till vårt Backoffice team.

Vi vill hjälpa mäklare att förändra hur de arbetar och börja leverera en bättre upplevelse till sina kunder.

Våra huvudägare idag är bolaget Neqst ett investmentbolag med fokus på att investera i Nordiska IT och teknikbolag. De är långsiktiga och välfinansierade och borgar för en trygghet för vårt bolag. Du kommer att ingå i en inspirerande miljö, med duktiga och kreativa kollegor, där du kommer att spela en central roll med stor inverkan på både hur vi bygger vårt företag och produkt framåt!

Du kommer att befinna dig i en blomstrande kultur, där vi samarbetar för att nå våra mål – och samtidigt vill ha roligt tillsammans! Även om vi älskar vårt arbete älskar vi fortfarande vårt kaffe, att ha lagaktiviteter eller kanske en drink eller två efter jobbet.

Om du letar efter en nystart i mäklarbranschen och vill vara en del av ett spännande bolags tillväxtresa, då är detta en fantastisk möjlighet för dig!

High Estate letar efter en administrativ fastighetsmäklare för att förstärka vårt Back-Office team som idag består av 6 mäklare på huvudkontoret i Göteborg.

Vad du kommer att göra som Försäljningskoordinator:

Som försäljningskoordinator på HighEstate arbetar man i team där man tillsammans hjälps åt med dagens uppgifter. Som koordinator jobbar du nära en ansvarig fasighetsmäklare hos någon av bolagets mäklarkunder och blir ansvarig för flera delar av den administrativa processen. Du ansvarar bland annat för att hålla tidsplan och samla in data om de objekt du handlägger.

Arbetet delas in i 3 olika processer (Uppstart, Avslut och Tillträde) där man oftast jobbar inom en del och blir specialist på den processen.

I rollen ingår bland annat följande arbetsmoment:

  • Mailhantering – vilket kan innebära hantering av dokument inför uppstart, korrigeringar på annonser eller frågor under processen. Även bilder, planritningar och dokument från föreningar, myndigheter osv inkommer här.
  • Posthantering – Posten sorteras, skannas och fördelas till Uppstart, Avslut, Tillträde och övrig ekonomipost.
  • Telefonmöte – Under telefonmötet samlas information in inför annonsen (skick, utrustning, renoveringar mm) samt en avstämning av kundens tidsplan.
  • Granskning – Annonser granskas innan de skickas till kund + mäklare för publicering. Här stämmer man av den löpande texten i annonsen samt att underlag från fastighetsutdrag, bostadsrättsförening med mera stämmer.
  • Kontraktshandlingar – upprättar och förbereder kontraktshandlingar inför en kontraktsskrivning.
  • Hantering av tillträde vilket innebär registrering av ärenden i Tambur, bokningsförfrågningar till banken, avstämningar av bokningar och tillträdeshandlingar samt hantering kvitton, lagfartsansökningar osv.
  • Support och kundservice – mot bolagets mäklarkunder via telefon och e-post.

Vad letar vi efter?

För att passa bra för denna roll har du en bakgrund som mäklare. Förmåga att obehindrat uttrycka dig i tal och skrift är ett måste. Du skall gilla kundkontakter och ha lätt för att hålla många processer igång samtidigt.

Du trivs med kundkontakter och med att hjälpa kunder. Du skall ha en god IT kunskap och obehindrat kunna jobba i exempelvis Officepaketet. Vi ser att du har ett högt driv, löser problem och når resultat, samtidigt som du värdesätter teamwork.

Dessutom ser vi gärna att du har/är:

  • Akademisk utbildning – fastighetsmäklare
  • Utmärkta kommunikationskunskaper
  • Noggrann
  • Stresstålig
  • Erfarenhet av mäklarbranschen

Om du brinner för kundservice, blir motiverad av att jobba i ett team och vill växa din karriär i superhastighet – då är det här platsen för dig!

Omfattning:
Heltid

Varaktighet:
Tillsvidare

Antal platser:
1

Lön:
Fast månads- vecko- eller timlön

I den här rekryteringen samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR.

Du kan ställa frågor om tjänsten till henne på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via E-post.

Vi gör löpande urval så ansök gärna redan idag!

We simplify everyday life for real estate agents
© 2024 High Estate AB

Nyhetsbrev

Ja tack, jag vill få nyheter och erbjudanen från High Estate.

Kul att du vill veta mer om oss!

Lämna dina uppgifter, vi kontaktar dig så snart vi kan.