Karriär
Här lägger vi löpande upp lediga tjänster.
Publicerad 2025-03-03
Redovisningsekonom
Vi på High Estate söker nu en engagerad och noggrann redovisningsekonom för att stärka vårt team!
Vill du ingå i en inspirerande miljö, med duktiga och kreativa kollegor, där du kommer att spela en central roll med stor inverkan på hur vi bygger vårt företag och produkt framåt?
High Estate söker nu en engagerad och noggrann redovisningsekonom för att stärka vårt team!
High Estate erbjuder Sveriges mäklare ett effektivt mäklarsystem och möjlighet att outsourca delar av de administrativa delarna av försäljningsprocessen till vårt erfarna backoffice team.
Vi vill hjälpa mäklare att förbättra sitt att arbeta och börja leverera en bättre upplevelse till sina kunder. Våra huvudägare idag är bolaget Neqst, ett investmentbolag med fokus på att investera i Nordiska IT och teknikbolag. De är långsiktiga och välfinansierade och borgar för en trygghet för vårt bolag.
High Estate letar efter en redovisningsekonom för att förstärka vårt Back-Office team som idag består av 6 mäklare på huvudkontoret i Göteborg
Arbetsbeskrivning redovisningsekonom på High Estate
Rollen som redovisningsekonom innebär ett helhetsansvar för den operativa redovisningen där du arbetar ax till limpa, alltså allt från fakturering och avstämningar till bokslut och rapportering. Kombinationen av ”högt och lågt” betyder att du dels måste ha avancerad redovisningskompetens, men också kunna hugga i och beta av enklare kontorsgöromål, så som post och arkivering.
Som redovisningsansvarig ingår även att du dagligen utvärderar redovisningsprocessen och därefter utvecklar och förbättrar arbetssätt och rutiner. Du kommer att bistå vid budget- och prognosarbete, samt analysera bolagets intäkter och utgifter.
Som redovisningsekonom hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa en effektiv och korrekt ekonomisk hantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta:
- Löpande bokföring och redovisning.
- Moms- och skattredovisning.
- Månads- och årsbokslut.
- Kund- och leverantörsreskontra
- Betalningar
- Fakturering
- Administrativa uppgifter
- Rapportering
- Delaktig i budget och prognosarbete
- Provisionsberäkningar
- Löneadministration
- Utveckla och förbättrar redovisningsprocessen.
- Avstämning av verifikationskonton och bankkonton
- Kvitto-, utläggs, körjournals och reseräkningsredovisning
- Övriga administrativa uppgifter
Vem är du?
Vi söker dig som:
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, med inriktning mot redovisning.
- Har minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom.
- Har goda kunskaper i bokföring och erfarenhet av att arbeta med bokslut.
- Är van vid att arbeta i ekonomisystem och har goda kunskaper i Excel.
- Erfarenhet av att jobba med Power BI är meriterande
- Har goda kunskaper i löneadministration.
- Är strukturerad, noggrann och har en stark känsla för detaljer.
- Har en förmåga att arbeta självständigt men också trivs i en samarbetsinriktad miljö.
- Erfarenhet från mäklarbranschen är meriterande men inget krav.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som verkligen vill vara med på vår resa. Du drivs av nya utmaningar och vill bidra till att skapa High Estates framtid. Du sätter stolthet i vårt erbjudande och i att leverera på spets. Du är prestigelös och aldrig rädd för att hugga i. Du är ansvarstagande, tar initiativ och trivs med att arbeta självständigt.
Vi ser gärna att du är analytisk och lösningsorienterad, med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är också serviceinriktad, med en vilja att bidra till verksamhetens framgång. Din positiva inställning och engagemang gör att du har lätt att samarbeta med andra och skapa förtroende hos dina kollegor.
Vi erbjuder:
På jobbet samarbetar vi för att nå våra mål – och samtidigt vill ha roligt tillsammans! Även om vi älskar vårt arbete älskar vi fortfarande vårt kaffe, att ha lagaktiviteter eller kanske en drink eller två efter jobbet.
Om du letar efter en nystart i mäklarbranschen och vill vara en del av ett spännande bolags tillväxtresa, då är detta en fantastisk möjlighet för dig!
- Trevlig arbetsplats där social tillvaro och trivsel värderas högt
- Tjänsten är på 100 % med möjlighet till arbete hemifrån 1-2 dagar i veckan
- Pensionslösning via Max Mathiesen
- Sjukförsäkring via Euro Accident Silver
- Friskvårdsbidrag på 5000kr / kalenderår
- Tillsvidareanställning med 3 månaders provanställning
Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen att ansöka med CV och personligt brev. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Som redovisningsansvarig ingår även att du dagligen utvärderar redovisningsprocessen och därefter utvecklar och förbättrar arbetssätt och rutiner. Du kommer att bistå vid budget- och prognosarbete, samt analysera bolagets intäkter och utgifter.
Som redovisningsekonom hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa en effektiv och korrekt ekonomisk hantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta:
- Löpande bokföring och redovisning.
- Moms- och skattredovisning.
- Månads- och årsbokslut.
- Kund- och leverantörsreskontra
- Betalningar
- Fakturering
- Administrativa uppgifter
- Rapportering
- Delaktig i budget och prognosarbete
- Provisionsberäkningar
- Löneadministration
- Utveckla och förbättrar redovisningsprocessen.
- Avstämning av verifikationskonton och bankkonton
- Kvitto-, utläggs, körjournals och reseräkningsredovisning
- Övriga administrativa uppgifter
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, med inriktning mot redovisning.
- Har minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom.
- Har goda kunskaper i bokföring och erfarenhet av att arbeta med bokslut.
- Är van vid att arbeta i ekonomisystem och har goda kunskaper i Excel.
- Erfarenhet av att jobba med Power BI är meriterande
- Har goda kunskaper i löneadministration.
- Är strukturerad, noggrann och har en stark känsla för detaljer.
- Har en förmåga att arbeta självständigt men också trivs i en samarbetsinriktad miljö.
- Erfarenhet från mäklarbranschen är meriterande men inget krav.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som verkligen vill vara med på vår resa. Du drivs av nya utmaningar och vill bidra till att skapa High Estates framtid. Du sätter stolthet i vårt erbjudande och i att leverera på spets. Du är prestigelös och aldrig rädd för att hugga i. Du är ansvarstagande, tar initiativ och trivs med att arbeta självständigt.
Vi ser gärna att du är analytisk och lösningsorienterad, med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är också serviceinriktad, med en vilja att bidra till verksamhetens framgång. Din positiva inställning och engagemang gör att du har lätt att samarbeta med andra och skapa förtroende hos dina kollegor.
Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen att ansöka med CV och personligt brev. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Omfattning:
Heltid
Varaktighet:
Tillsvidare
Antal platser:
1
Lön:
Fast månads- vecko- eller timlön
I den här rekryteringen samarbetar vi med Koncept HR.
Ansök HÄR.
Vi tar inte emot ansökningar via E-post.
Vi gör löpande urval så ansök gärna redan idag!